وبلاگ

گرم کردن بدن؛ آموزش، روش اصولی، حرکات ورزشی، اهمیت آن

گرم کردن بدن؛ آموزش، روش اصولی، حرکات ورزشی، اهمیت آن

قبل از این که روی تردمیل یا در پارک محله‌تان شروع به دویدن کنید، حتماً باید بدن گرم شود. هرچند که گرم کردن بدن قبل از ورزش، چند دقیقه‌ای به برنامه تمرینی شما اضافه می‌کند، اما باید به عنوان یک بخش ضروری از تمرین خود به آن توجه نمایید. اهمیت این کار در این است که تنش و استرس را بر قلب و سایر ماهیچه‌های شما کاهش می‌دهد.

  • در واقع علت اصلی ارجحیت داشتن تمرینات پویا در زمان گرم کردن بدن، نقش آن‌ها در افزایش دمای بدن می‌­باشد.
  • به عنوان مثال، برای دوندگان، دویدن بسیار آهسته برای چند دقیقه، سپس دویدن با سرعت کامل برای درگیر شدن همه عضلات بهترین نوع گرم کردن است.
  • ۸- از برنامه گرم کردن باید احساس خوبی داشته باشید انواع مختلف گرم کردن را تجربه و سپس بهترین روش را انتخاب کنید.
  • در این برنامه هیچ نوع تمرینی برای تقویت وضعیت بدن در یک حرکت خاص گنجانده نشده، اما بخش اکسنتریک بارفیکس برای گرم کردن عضلات زیر بغل و جلو بازو مناسب است.

پیاده‌روی روی هر سطح نرمی‌که پای شما کمی‌ در آن فرو رود، نسبت به سطوح صاف کالری بیشتری مصرف می‌کند. سرعت و مسافت پیاده‌روی باید متناسب با سن و شرایط عمومی بدن‌تان باشد. زمانی که قادر باشید بدون تنگی نفس هنگام راه رفتن گفتگو کنید، یعنی سرعت مناسبی دارید.

برنامه تمرینی برای گرم کردن بالاتنه

مطمئن باشید که پاهایتان به اندازه کافی کش آمده است و این وضعیت را ۶۰ ثانیه حفظ کنید و بعد از ۳۰ ثانیه صاف شوید و بعد ۳۰ ثانیه بعدی را ادامه دهید. همان قدر که گرم کردن قبل ‌از ورزش حائز اهمیت از سرد کردن نیز بسیار مهم بوده و حتما باید انجام شود. اگر بعد از ورزش و فعالیت‌ های بسیار سنگین بدن سرد نشود، افراد دچار آسیب جدی خواهند شد. همچنین به قلب نیز فشار زیادی متحمل شود و در اکثر اوقات افرادی که تمرینات سنگین را به ‌یک ‌باره متوقف کرده و برای  سرد کردن بدن اقدام نمی‌کنند، دچار گیجی شده و یا ممکن است بیهوش شوند. گرم کردن بدن قبل از ورزش علاوه بر افزایش تأثیر تمرینات، در وقت شما نیز صرفه‌جویی خواهد کرد؛ چرا که علاوه بر ماهیچه‌ها، کل سیستم عصبی-عضلانی را برای تمرین آماده می‌کند.

  برنامه بدنسازی 8 برنامه تمرینی بدنسازی رایگانمعتبر، تضمینی

تأمین آب بدن

JeFIT مجموعه‌ای از تمرینات مبتدی تا پیشرفته را پوشش می‌دهد. به‌طور منظم تمرینات را انجام دهید و تغییرات وزن‌تان را ردیابی کنید. برنامه‌های Jefit شامل بدنسازی، وزنه‌برداری، پاورلیفتینگ می‌شود. همچنین برنامه‌های سفارشی 4،3 و 5 روزه کاهش چربی برای ورزشکاران طراحی کرده تا طبق یک برنامه منظم، اهداف تناسب اندام را دنبال کنند. حتماً برای حمایت از برنامه تناسب اندام خود از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید.

گرم کردن عمومی، بدن شما را به صورت کلی برای انجام تمرینات ورزشی آماده می‌کند. شما می‌توانید از این حرکات کششی گرم کردن برای انجام هر تمرین ورزشی استفاده کنید. اما اگر قصد شرکت در یک مسابقه ورزشی را دارید، بهتر است علاوه بر گرم کردن عمومی از گرم کردن اختصاصی بدن نیز استفاده کنید.