وبلاگ

فوايد گرم كردن قبل از ورزش فوايد سرد كردن بعد از ورزش دکتر نادری

فوايد گرم كردن قبل از ورزش فوايد سرد كردن بعد از ورزش دکتر نادری

(برای اطلاع از دردهای ناحیه ساق پا، مقاله علل آسیب دیدگی ماهیچه پشت ساق پا را بخوانید). برای مثال می‌توانید پای راست را یک قدم عقب گذاشته و در حالت لانژ مستقر شوید. حالا همانطور که از زمین بلند خواهید شد، پای راست را بلند کرده و لگدی محکم و رو به جلو بزنید. تا 60 ثانیه این تمرین را تکرار کرده و نهایتا سراغ پای بعدی بروید. در صورت بروز کشیدگی و اسپاسم‌های عضلانی در اندام پا، می‌توانید با انجام تمرینات فیزیوتراپی پا درد را کاهش دهید. یکی دیگر از انواع گرم کردن بدن قبل از ورزش، استفاده از تمرینات کششی می‌باشد.

  • برای مثال اگر قصد دارید یک‌فاصله 5 کیلومتری را بدوید و آن مسیر را به پایان برسانید.
  • در نهایت، هدف اصلی مجله ورزشی تن زیب، ایجاد فرهنگ ورزشی در جامعه و رسیدن به یک سبک زندگی فعال و سالم است.
  • با این حال در ادامه یک نمونه برنامه قرار دادیم که می توانید در اولین روز باشگاه بدنسازی از آن استفاده کنید.
  • پای راست خود را به جلو ببرید و زانوی چپ خود را خم کنید تا جایی که کشش را در ران راست خود احساس کنید.
  • برای انجام حرکت لانج دونده، به حالت پلانک بلند رفته، در حالی که شانه های شما با دستان شما که روی زمین است حالت مربعی بگیرند.
  • نکته ی نهایی در مورد گرم کردن این است که نباید در انجام آن زیاده روی کنید.
  برنامه بدنسازی 8 برنامه تمرینی بدنسازی رایگانمعتبر، تضمینی

در واقع باید سرعت شما به صورتی باشد که بتواند ضربان قلب را افزایش داده و عضلات بدن را گرم نماید. برای مثال شاید تا به حال قبل از شروع ورزش احساس سنگینی کرده باشید؛ این بدین خاطر است که هنوز عضلات خود را آماده تمرین نکرده‌اید. گرم کردن یا وارم آپ قبل از شروع ورزش میزان آسیب دیدگی را کمتر کرده و فواید ورزش را افزایش می دهد.

بهترین حرکات کششی قبل و بعد ورزش (تصویری)

در این صورت می توانید در صورت لزوم تمریناتی را که مخصوص ورزش یا فعالیت خود هستند انجام دهید. گرم‌کردن بدن فقط 5 تا 10 دقیقه زمان می‌برد و اگر قرار است تمرینات حرفه‌ای بسیار سنگینی انجام‌دهید بهتراست مدت زمان گرم‌کردن خود را نیز افزایش‌دهید و به آن توجه بیشتری داشته باشید. ذهن نیز با گرم‌کردن بدن با خون‌رسانی خوبی که به آن انجام می‌شود، فعال‌تر خواهد شد و تغییرات سریع هورمونی سبب افزایش انرژی برای ادامه تمرینات و حرکات ما خواهندشد. حرکاتی که در این مطلب برای تقویت عضلات ساق پا قرار داده می‌شوند، جهت آشنایی مبتدی‌ها با حرکات و همچنین استفاده بهینه از حرکات توسط اهل فن می‌باشد.

پیلاتس و تایچی دو ورزش ساده اما غنی

برخی از این پیام‌رسان‌های عصبی، سلول‌های شما را به فعالیت بیشتر تحریک می‌کنند. یکی دیگر از مزایای افزایش درجه‌ی حرارت بدن، بهبود سوخت‌وساز عضلانی و در نتیجه افزایش کارایی عضلات است. از طرفی دیگر، بعضی از تمرینات هم برای گرم کردن بدن مناسب نیستند. برای نمونه، نباید از تمرینات ایروبیک برای گرم کردن بدن استفاده کنید.

  6 حرکت برای گرم کردن بدن قبل از هر ورزشی دکتر کرمانی

انجام متداول حرکات کششی به انعطاف پذیری، افزایش بازه حرکات و کاهش خطر مصدومیت کمک می‌کند. از طرف دیگر، کشش عضلات برای رفع استرس و دفع مواد زاید آن ها مفید است. بنابراین، بعد از اتمام هر نوع ورزش به خصوص ورزش های هوازی، بهتر است حرکات کششی زیر را تمرین کنید تا از کوفتگی بدن و درد حاصله تجمع لاکتیک اسید در عضلات پیشگیری کنید. گرم کردن مناسب، قبل از هر نوع مسابقه فوتبال باعث ایجاد انگیزه در خود شما و تیم شما می‌شود.