وبلاگ

ورزش هایی که عضلات را فوق العاده تقویت می کنند

ورزش هایی که عضلات را فوق العاده تقویت می کنند

عضلات نقش مهمی را در ساختار بدن بازی می کنند و با تقویت آنها می توانید سلامت خود را تضمین کنید. به طور مثال با تقویت عضلات شکم می توانید از ستون فقرات خود به خوبی محافظت کنید. اگر شرایط رفتن به باشگاه بدنسازی را ندارید با انجام ورزشهای ساده می توانید به تقویت عضلات کمک کنید. دویدن و پیاده روی از جمله ورزشهایی هستند که به عضله سازی کمک می کنند. دویدن و پیاده روی را با 15 تا30 دقیقه آغاز کنید سپس به این مقدار بیافزایید.

  • عموماً ورید صافن بزرگ که در امتداد پا قرار دارد و ورید صافن کوچک که در ساق پا قرار دارد، تحت تاثیر واریس قرار می‌گیرند.
  • از بلند کردن تا چرخاندن، انعطاف پذیری و قدرت مچ دست شما برای انواع فعالیت های روزانه مهم است.
  • برنامه‌ی هوم ورک اوت مانند یک مربی حرفه‌ای ورزشی عمل می‌کند.
  • برای انجام این تمرین ورزشی پاها را اندازه عرض شانه‌ها باز کنید.
  • البته عضله‌سازی در زنان به شکلی است که بدن و عضله‌های آنها مستحکم‌تر شده؛ اما حجیم نمی‌شود.
  • با این حال، همیشه نمی توان تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را از طریق مواد غذایی دریافت نمود.

حرکت گربه که با نام کمانی کردن کمر هم شناخته می‌شود و حرکت گربه که دقیقاً معکوس آن است، برای شروع درمان گودی کمر با ورزش و گرم کردن عضلات بسیار ایده‌آل است. این حرکت باعث گرم‌شدن و انعطاف ستون فقرات شخص می‌شود. خم شدن‌های مکرر بدن به طرف جلو یکی از دلایل مهم در ایجاد دیسک کمر و دردهای کمری است. به همین دلیل اکستنشن و کشش بدن به طرف عقب به مرور زمان باعث بازگشتن ستون فقرات و مهره‌های کمری به راستای طبیعی خود شده که تاثیر چشم‌گیری بر کاهش دردهای کمری دارد. روی تشک زانو بزنید و توپ تعادلی را مقابلتان قرار دهید. ساعدها را روی توپ بگذارید و سعی کنید فاصله بین آنها به عرض شانه باشد.

  گرم کردن قبل از ورزش با تردمیل وبسایت دکتر تردمیل

حرکات ورزشی برای قوی کردن عضلات (+ تصاویر)

در حالی که غذاهای پروتئینی برای ساختن عضلات در اولویت هستند باید سوختی هم برای زمان فعالیت وجود داشته باشد. غذاهای حاوی کربوهیدرات می‌توانند به تامین این انرژی کمک کنند. کینوا پخته حاوی حدود ۴۰ گرم کربوهیدرات در هر پیمانه (۱۸۵ گرم) است به همراه ۸ گرم پروتئین، ۵ گرم فیبر و مقادیر دلچسبی از منیزیم و فسفر.

مکمل مناسب افزایش حجم عضله

اکنون دو دست را از پهلو آن‌قدر بالا ببرید تا با شانه‌ها تشکیل یک خط صاف را بدهند. یک بازو را تا لگن پایین بیاورید و سعی کنید عضلات مرکزی را منقبض کنید، سپس دست را به آرامی دوباره بالا ببرید. این بار دست دیگر را تا لگن پایین بیاورید و دوباره به آرامی بالا ببرید.

چه نوع تمریناتی برای تقویت عضلات بهتر است؟

به طور کلی، زیاده‌روی در ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند منجر به آسیب‌دیدگی شود. جدا از این، گرم نکردن و اجرای نادرست حرکات هم آسیب‌دیدگی و مشکلات بسیاری را به دنبال دارند. هنگام اجرای بسیاری از تمرین‌ها و ورزش‌ها ممکن است فشار زیادی به ماهیچه‌های ساق پا وارد کنید و آن‌ها را در خطر کشیدگی و پارگی قرار دهید.